S kom na štop

Je bolje štopati sam ali v družbi? Tudi pri tem ni nobenih določenih pravil. Med drugim je izbor odvisen od tega, kako hitro bi rad potoval, kako varno in kako zabavno naj bi bilo potovanje.
Glede števila je pravilo preprosto: čim več vas bo štopalo skupaj, tem bolj varno in tem počasneje boste potovali. Zgodilo se mi je že, da me je skupaj z dvajsetimi sošolci pobral tovornjak in nas na kesonu peljal nekaj kilometrov. Vendar daljšega potovanja na tak način ne bi priporočal.

Praviloma ženske hitreje potujejo kot moški, vendar se morajo dekleta zavedati, da jih bodo pobirali tudi ljudje, ki štoparjem sicer ne ustavljajo in ki bodo od njih včasih tudi kaj pričakovali, še posebno če bodo štopale v izzivalnih oblekah in v turističnih krajih - na primer kje na sredozemski obali.
Dva fanta potujeta zelo počasi. Neštetokrat se mi je zgodilo, da sem prišel na mesto, kjer sta dva že štopala, pa sem odpotoval prvi, čeprav sem se ob cesto postavil za njima.
Tudi v troje lahko štopate, a le v kombinaciji: dva fanta in dekle. Verjetno se voznikom taka kombinacija zdi manj nevarna in bolj zabavna.

Voznik
Postavi se v vlogo voznika; s seboj te bo vzel:
a) ker mu je dolgčas,
b) ker se mu zdiš zanimiv,
c) iz občutka dolžnosti ali “razredne” pripadnosti (mogoče je kdaj sam štopal),
d) ker je “dobra duša” ali ker se mu smiliš.
Pogosto se vozniki bojijo štoparjev, še posebno, če so pred tem brali kake opozorilne članke, ki se v času kislih kumaric pojavljajo v rumenem tisku. Zato bodo raje jemali take štoparje, ki niso videti nevarni.
Glede na vse zapisano je top lestvica hitrosti potovanja (po dolgoletnih izkušnjah in številnih primerjavah izkušenj) približno takale:
1. samo dekle
2. dve dekleti
3. sam fant
4. fant in dekle
5. fant in dve dekleti
6. dva fanta
Vse druge kombinacije imajo pri avtostopu zelo slabe možnosti.