Palec ali ne palec

Štopanje s palcem se je uveljavilo v šestdesetih letih. Menda so znamenje prvi uporabljali Rimljani: z navzdol iztegnjenim palcem so zahtevali gladiatorjevo smrt, z navzgor obrnjenim pa življenje. Pozneje se je pomen simbola –znamenja razširil: pomeni odobravanje, dobre želje ali poziv k nečemu pozitivnemu: “Napravi mi uslugo in me vzemi s seboj!”

V Britaniji pogosto uporabljajo starejše znamenje: vstran iztegnjena kazalec in sredinec. Če to roko dvignemo, bo isto znamenje pomenilo “mir na svetu” ali pa “zmaga (victory)”, če pa je dvignjena dlan obrnjena proti opazovalcu s hrbtno stranjo, pomeni: “Pojdi k vragu!” Vsakomur, ki ti ne bo ustavil, boš v teh krajih torej lahko poslal svoje sporočilo v vzvratno ogledalo kar tako da boš dvignil roko.

V Afriki, v Grčiji in še ponekod drugod pomeni dvignjen palec obsceno kretnjo, podobno, kot da bi pri nas koga kam pošiljal z iztegnjenim sredincem. Zato je tam bolje ustavljati avtomobile tako, da z dlanjo mahamo proti tlom, kot bi hoteli upočasniti vozilo. Tako delajo v vseh državah Tretjega sveta tudi domačini.

Podnevi ali ponoči


O tem, ali je bolje štopati podnevi ali ponoči, se mnenja izkušenih štoparjev močno razhajajo. Tisti, ki prisegajo na nočni štop, vedo povedati, da vozniki potujejo ponoči zato, da imajo na cesti mir. Nočne vožnje so zato hitrejše, brez zastojev in praviloma na daljše razdalje. Tudi če ponoči dlje čakaš, da te bo kdo pobral, boš zamudo nadomestil s tem, da ti vozila ne bo treba menjavati vsakih nekaj kilometrov. V vozilu se boš lahko včasih tudi za silo naspal.

Spet drugi trdijo, da je ponoči avtostop nemogoč, saj te v temi nihče ne bo vzel v avto. Če pa že, potem bo gotovo kakšen kriminalec. Poleg tega štop ni zanimiv, če vsakih nekaj ur ne zamenjaš sogovornika, pa še pokrajine se ponoči ne vidi.

V vsakem primeru upoštevaj tole: če že štopaš ponoči, potem štopaj na delu ceste, ki je dobro osvetljen - po možnosti na osvetljenem križišču, blizu črpalke ali pa na avtobusni postaji. Štoparju, ki se v popolni temi, na ovinku in pri veliki hitrosti kar nenadoma pojavi iz teme, pač ne bo nihče ustavil.

Res je, da podnevi vozniki raje ustavljajo kot ponoči, vendar pri tem ni nobenega pravila - nikoli ne veš, ali ne bo ustavilo ravno naslednje vozilo, pa čeprav čakaš že deset ur.