Torej s kolesom ali z motorjem?

Odločil se boš sam. Bistvene razlike med enim in drugim so cena, teža, pogon in hitrost potovanja.
Kolo boš laže prestavljal čez zapreke in prenašal čez neprevozno zemljišče. Manjša bo škoda, če ti ga ukradejo; cenejši bodo tudi pokvarjeni in uničeni deli, pogon pa celo brezplačen. Okvare boš laže in hitreje popravljal sam. S poganjanjem pedal boš bolje ohranjal moč, zdravje in kondicijo. Tudi hrupa ne boš povzročal.
Idealen bicikel je maksimalno lahek, trden in hiter. Takega pa seveda ni, zato se boš moral odločiti za kompromis. Dirkalno kolo je lahko in hitro, gorsko pa močno in vzdržljivo. Če boš veliko vozil po asfaltiranih cestah, se ogibaj terenskim gumam, pri katerih gre na asfaltu več kot 20 % energije v nič. “Ponija” in kolesa brez prestav ti ne svetujem. Osebno mi je najbolj všeč “treking” kolo, ki je sicer za spoznanje manj trdno, zato pa lažje in zaradi večjih koles hitrejše od gorskega.

Motorno kolo nima nekaterih od naštetih prednosti, je pa bistveno hitrejše. Če pričakuješ, da bodo ceste na tvoji poti dobre, potuj s težkim motorjem, če ne, pa bo verjetno boljši lažji, največ 125-kubičen. Za brezpotja so idealni cross ali enduro motorji.
V tropskih krajih tvoje življenje ne bo lahko. Če na motorju nosiš kombinezon, se kuhaš od vročine, če ga ne, si prej ali slej prehladiš kak vitalen organ. Kombinezon iz Goreteksa je sicer zračen, a samo, kadar se voziš; ob vsakem postanku boš komaj čakal, da ga slečeš.

Foto : Irec John je na poti v južno Afriko v letu in pol prekolesaril Evropo, Bližnji vzhod in lep del Afrike. Zaradi vojne v južnem Sudanu je moral od Kartuma do Jube leteti z vojaškim letalom. Na verandi popotniškega hotela v Keniji je popravljal svoje vozilo in čakal na rezervne dele, ki so mu jih poslali iz domovine.

(se nadaljuje)